13.5.2015

E A R L Y B I R D

Oon aina elänyt siinä ajatuksessa, että vanhat ihmiset herää aikaisin. Ja niin kai se yleensä onkin. Tämän faktatiedon perusteella ei kai voi muuta kuin julistautua nyt virallisesti sitten vanhaksi, oon jo vähän luopunut toivosta, että vapaapäivinä nukuttais sinne puolile päivin. Edes kasiin asti olis kiva. Ei siinä, ollaa hereillä sitten. 


Kun nyt siis olen jo kolme tuntia ollu hereillä, syönyt aamupuuron, juonut pannullisen kahvia ja toinen koneellinen pyykkiäkin on jo pyörimässä, tuli tarve kirjoittaa. Ja kirjoittaa iloisista asioista. Kuten siitä, miten kivenkovaan väitin, että salkkareiden Heikki on näytellyt Akin kriminaalikaveria vuonna -99, mutta kukaan ei uskonut minua. Eilen selasin läpi sitten kaikki salkkareiden 500 näyttelijää hahmoineen ja todistin olleeni oikeassa. Taas kerran. 

Tai kirjoittaa siitä, miten eilen aamulla puhelimessa odotti kaverilta viesti, jossa tämä ihmetteli kun ei ole vanhaan blogiin postauksia kuulunut, mutta oli sitten löytänyt tiensä tänne uuteen. Voi Metku, oma pikku Sherlockini! Nyt tätä todistetusti lukee kaksi ihmistä. Tui tui.


Eilen kysyin työkavereilta mitä normaalit ihmiset oikeen tekee lomalla, jos ei ole mitään reissua tai muuta. Oma sanakirjani ei tunne käsitettä loma. Mietin, että onko se samanlaista kuin omat vapaapäiväni, että herään aamulla, keitän kahvia ja täs mä sit oon ja istun ja sit onkin jo ilta ja meen nukkumaan ja huomenna uusiks. Vai mihin sen ajan saa kulumaan!? Odotan vuotta 2025 kun ehkä saan ensimmäisen täyden kesälomani, tulkaa moikkaamaan sit suljetulle. 

Eilen myös ex-kämppis kävi kylässä ja jos olisi olemassa joku Mooses FanClub, niin siinä oliskin sitten niiden puheenjohtaja. Kerroin, että Mooses on oppinut hyppäämään lipaston päälle ja vastaus oli "Ooh, ihanaa!". Yritä siinä sitten, että ei ei ei, ei ihanaa, huono juttu, paha juttu. Lähes ainoa moosesturvallinen vyöhyke näiden seinien sisällä on mennyttä. Toinen oli vain luullut, että on hyvä juttu jos Mooses oppii uusia asioita... 


Ai kohta voikin taas nakata kolmannen koneellisen pyörimään. Miksen mä kuulu Tehotyttöihin? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti