21.11.2016

THE END IS NEAR









Nyt vähän huolettaa, jos sallitte sanoa. Syksystä 2015 saakka olen käyttänyt samaa kalenteria, tuota (lähinnä värinsä puolesta) alkuun ristiriitaisia tunteita herättänyttä muumi-vihkoa. Muumiuden näkee vain päältäpäin, sisällön osalta olen ottanut oikeuden omiin käsiini. Siskoni miehen sanoin: näyttää ihan 10-vuotiaan tytön päiväkirjalta. Lukuvuosikalenteriksi siinä on kuitenkin sivuja puolentoista moisen verran, mikä tässä tapauksessa on onni ja siunaus. Alkusyksystä uuden kalenterin hommaaminen kun vain jäi. 

Kuten kaikki muukin yleensä, myös tämä kalenteri lähenee loppuaan. Seitsemän taktista viikkoa aikaa etsiä uusi kalenteri tilalle ja kuten me kaikki tiedämme: aika kuluu pelottavan nopeaa. Koko syksyn olen pitänyt toisen silmän auki uuden kalenterin varalta, mutta ei vaan ole natsannut. Myönnettäköön, olen just sellainen typerä nainen, joka kiintyy tavaroihinsa. Ja tämä kalenteri nyt vaan pitää sisällään viimeiset puolitoista vuotta. Puolitoista vuotta, jotka on olleen aikamoista myllerrystä ja heittelyä. 

In a nutshell: tarvitsen kalenterin, joka on A5-kokoinen, mielellään kovakantinen, omaa niin paksut sivut, että Stabiloilla kirjoittelu ei tuota ongelmaa ja mielellään on söpö myös päältä. Mistä löytäis? Mielellään sais henkiä myös sellaista harmoniaa ja tasapainoa, onhan tässä tapauksessa uusi kalenteri myös tietynlainen siirtymäriitti kohti valoisampaa tulevaa.

Ja ne vielä väittää, että mä dramatisoin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti